Hier start je les

Welkom leerlingen!

Klik de juiste les aan en lees de opdrachten goed. Help elkaar en bekijk de instructievideo’s goed. Maak 1000 duizend fouten en leer hier van. Ontwikkel, maak plezier en leer nieuwe dingen.

LES 1

In deze les ga je aan de slag met Ko de Kraker. Dit is een eenvoudig niveau waarin je logische stappen moet zetten. Maak een screenshot van jouw level en score en lever dit in via Classroom.

LES 2

Code.org is echt een toffe site waar je in de vorm van spellen leert hoe je moet programmeren. Je stapt hier in bij een cursus waar je een screenshot inlevert van je voortgang. 

LES 3

Een les waarin je met een robot aan de slag gaat. Bij Robomind ga je een robot programmeren die een groen ding op moet pakken (baken). Links in het venster programmeer je en rechts zie je wat jouw programma doet. Daar onder zie je wat de opdracht is, bekijk dit telkens goed. Lever een screenshot in met jouw daarin je voortgang.

LES 4

In Blockly games kun je zelf spellen programmeren. Een erg leuk programma wat je afsluit met het maken van een schietspel. Op de beginpagina zie je jouw voortgang met de groene cirkels. Maak hier een screenshot van en lever dit in.

LES 5

Een van de leukste sites om zelf echt aan de slag te gaan met programmeren is Scratch. In Scratch kun je aan de slag met animaties, spellen en muziek. 

LES 6

Een van de meest gebruikte programmertalen is Phyton. Bekende sites zijn gemaakt met Phyton zoals: Google, Youtube en Facebook. Een site waar je aan de slag kan met het maken van een game is Codecombat. Dit is echt vet en daar kun je aan de slag met een wereld, dit is gratis.

LES 7

In Cospaces gaan we aan de slag met onze eigen 3D wereld. Hoe tof is dit? Je kunt je eigen wereld bekijken met een 3D bril. 

LES 8

We gaan een eigen website maken. Ook al heeft dit nu niet echt direct iets met programmeren te maken, een website moet je normaal gesproken wel programmeren. In Google sites kunnen we eenvoudig een website maken.